“Bankalar uzaktan müşteri kazanımını bir sürece dönüştürdü”
Arksigner Kurucu Ortağı ve Genel Müdürü Yasin Kahramaner, bankaların uzaktan müşteri kazanımını tek seferlik bir teknoloji uyarlamasının ötesinde bir sürece dönüştürdüğünü söyledi. Bloomberg HT televizyonunda Sefer Yüksel’in hazırladığı ve sunduğu Finansal Teknolojiler programının konuğu olduğunu vurgulayan Kahramaner, “KYC (Müşterinizi Tanıyın) adımları kimlerdir, hangi aşamadadır, nasıl ilerliyor, müşteriler herhangi bir sorun yaşıyor mu? Bu anlamda ne kadar da kayıpsızlar.”Geçmişte uzaktan müşteri kazanımı birçok sektör için bir projeydi. BDDK’nın burada kurduğu periyodik izleme sayesinde artık bankaların bunu bir süreç olarak benimseyip organizasyonel tarafta bu alana özel kaynak ve işçi tahsis ettiğini görüyoruz.”
‘Lojistik sektörü yerinde doğrulama yapmalı’
Uzaktan kimlik doğrulama ve kimlik doğrulamanın sadece bankacılık ve finansın konusu olmadığını belirten Kahramaner, değişen dünyada pek çok şubenin bu uygulamaya ihtiyaç duyduğunu söyledi. Lojistik sektörünün mutlaka yerinde kimlik doğrulaması yapması gerektiğini ifade eden Kahramaner, “Şu anda sigortacılık sektöründe buna ihtiyaç var. Ayrıca sağlık ve eğitim sektörlerinde de bu ihtiyaç söz konusu.”
‘Ar-Ge’yi seven bir firmayız’
Türkiye’de uzaktan müşteri kazanımı konusunda mevzuat değişikliğine gidildiğini ve artık dijital tanımlamanın bireysel olduğu kadar kurumsal düzeyde de yapılabileceğini hatırlatan Kahramaner, “Ar-Ge’yi seven bir firmayız. yerli ve milli teknoloji üretiyoruz.” Geçen yıl bu çözümlere yaptığımız yatırım 30 milyon TL. Bu yıl 100 milyon TL’lik bir yatırım öngörüyoruz. Şu anda 110 kişilik bir grubuz. Yoğun bir Ar-Ge odağımız var” dedi.