Ekonomi

Boeing 2024’te Artan Zorluklarla Karşı Karşıya

Boeing Şirketi (NYSE:BA) yıl boyunca operasyonlarını ve finansal performansını önemli ölçüde etkileyen bir dizi sorunla karşılaştı. Havacılık devi, yılın başında yeni bir 737 MAX jetinde uçuş sırasında yaşanan panel kopması teknik sorunuyla güvenlik ve kalite endişelerini gündeme getirdi.

Bu olayın ardından, Boeing’in o dönemdeki CEO’su Dave Calhoun görevinden ayrıldı ve yeni CEO Kelly Ortberg, yaklaşık 33.000 sendikalı işçiyle tartışmalı bir durumla uğraşmak zorunda kaldı.

Uçak teslimatları açısından Boeing, yoğun kalite kontrolleri ve düzenleyici gözetim nedeniyle üretimin sekteye uğraması sonucu ana rakibi Airbus’ın daha da gerisinde kaldı. Bu yılın başından bu yana Boeing toplam 291 uçak teslim ederken, Airbus 497 uçak teslim etti.

Şirketin finansal sağlığı da baskı altında kaldı ve 2024’ün ilk yarısında 8,3 milyar dolar nakit kaybı rapor edildi. S&P Global analistleri, işçi grevinin dördüncü çeyrekte sona ermesi varsayımıyla, Boeing’in nakit çıkışının 2024’te yaklaşık 10 milyar dolara ulaşabileceğini öngörüyor.

Şirket, iki ölümcül kaza, üretim duruşları ve COVID-19 pandemisinin havacılık sektörü üzerindeki etkisinin ardından 2019’dan 2021’e kadar üç yıl üst üste negatif nakit akışı yaşadı.

Boeing’in borç seviyesi yaklaşık 60 milyar dolara yükseldi ve 2025’te 4 milyar dolardan fazla borç ödemesi bulunuyor. Krizler ve üretim duruşlarından kaynaklanan finansal baskıyı yönetmek için Boeing, bu yılın başlarında borç piyasalarından 10 milyar dolar topladı.

İşçi anlaşmazlığı şirketin zorluklarını daha da artırdı. Boeing’in Pasifik Kuzeybatı’daki fabrikalarındaki işçiler, yetersiz buldukları bir iş anlaşmasını reddetmelerinin ardından Eylül ayında greve gitti. Sendikanın baş müzakerecisi, Boeing ile görüşmelerin çıkmaza girmesinin ardından işçilerin grev boyunca kararlılıklarını sürdüreceklerini ifade etti.

Boeing’in hisse senedi 2024’te %40’ın üzerinde düşüş yaşayarak ciddi bir darbe aldı. Bu düşüş, artan düzenleyici incelemeler, devam eden üretim sorunları ve itibar kaybına bağlanıyor. Bu gerileme, yaklaşık 60 milyar dolarlık piyasa değerini sildi. 2023’te bu on yılın tek kazanç yılı olan %36,8’lik artışa rağmen, Boeing’in hisse senedi şu anda Dow Jones Industrial Average’da Intel Corp’tan (NASDAQ:INTC) sonra en kötü performans gösteren ikinci hisse senedi konumunda.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

haber-sile.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort